سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگ را بدانجا که از آن آمده باز باید گرداند ، که شر را جز با شر نتوان راند . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

هاشمی رفسنجانی در سفر هفته گذشته خود به مشهد مقدس طی دو سخنرانی اظهارات تندی را علیه دولت مطرح کرد که برخی محافل سیاسی و رسانه ای از این اظهارات برداشت استارت انتخاباتی کردند. وی در اظهارات خود تهدید کرده بود که دوران مدارا با دولت تمام شده است. وی همچنین در سخنرانی جداگانه ای قطع برق در تابستان و گاز در زمستان را مربوط به مدیریت ضعیف دانسته و تأکید کرده بود با این وضع نمی تواند برای دنیا الگو شود.

در این زمینه نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کاش مسئولان اجرایی لب می گشودند و با کنار گذاشتن مدارا، دلایل اصلی قطع گاز در زمستان را اعلام می کردند.

حمید رسایی در گفتگو با رجانیوز، اظهار داشت: در حالی که کشور ما از نظر منابع مادی کمبودی نداشت، در دولت های گذشته به خصوص در دوران سازندگی سهمیه بندی و به تبع آن قطعی گاز و برق به کرات اتفاق می می افتاد اما مشخص نیست چرا آقای هاشمی آن زمان واکنش انتقادی نسبت به مشکلات مردم نداشتند.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حتی اگر نقل قول آقای هاشمی از رهبر انقلاب صحت داشته باشد و ایشان موظف به مدارا با دولت بوده اند، چرا در طول این 3 سال، شاهد چنین مدارایی نبوده ایم، بلکه شدیدترین هجمه ها از سوی ایشان و هوادارانشان نثار دولت شده است.

وی با بیان اینکه بدون تردید پاسخ به سؤال دوم روشن است، ادامه داد: درخواست رهبر انقلاب از آقای هاشمی برای انتقاد از دولت با واقعیت خارجی تطبیق ندارد چون طی این چند سال اگر بخواهیم حامی ترین فرد از دولت نهم را که به صورت مبنایی و نه ظاهری معرفی کنیم، مقام معظم رهبری است.

رسایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، متأسفانه اظهارات آقای هاشمی به عنوان چراغ سبز و جاده صاف کنی برای تخریب گران است.

نماینده مردم تهران با تأکید براینکه این اظهارات بدون شک نه تنها خیرخواهانه نیست بلکه خلاف مصلحت نظام است، یادآورشد: با نظر به جایگاه، شأن و سابقه رییس مجمع تشخیص مصلحت موارد برای آقای هاشمی ناپسند است.

وی نگاه هاشمی به جهان در دوران ریاست جمهوریش را براساس سود و زیان اقتصادی و نه بر اساس روحیه نشاط و احیاگری که جامعه اسلامی به دنیا ارائه می دهد، خواند و گفت: اگرچه انقلاب اسلامی توانسته در دوره های مختلف به دنیا نشاط دهد اما پس از جنگ تحمیلی به این دلیل که ما مبانی را اشتباه معرفی کردیم، این نشاط و شادابی کمتر به جهان صادر شد.

رسایی با تأکید بر اینکه ما نباید انقلاب خود را با نفت و گاز به جهان صادر کنیم بلکه باید با ایدئولوژی خود که مبتنی بر ظلم ستیزی است به این کار مبادرت نماییم، افزود: دولت نهم در این موضوع بسیار موفق بود.

وی استقبال های گسترده مردمی را که در سراسر دنیا از سران کشور ما به خصوص رییس جمهور می شود، حاکی از موفقیت دولت نهم در خصوص صدور انقلاب برشمرد و ادامه داد: استقبال مردم ترکیه از دکتر احمدی نژاد که در سفر اخیرشان به این کشور صورت گرفت، نمونه ای از این موفقیت بود.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/29::: ساعت 10:52 صبح

پشتیبانی موفق ایستگاه‌های زمینی از پرتاب موشک ماهواره‌بر

خبرگزاری فارس: پرتاب موشک ماهواره‌بر سفیر با پشتیبانی موفق ایستگاه‌های زمینی همراه شد.

? گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در شب ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و با حضور رئیس جمهور کشورمان، متخصصان افتخار آمیز جمهوری اسلامی ایران پرتاب آزمایشی ماهواره‌بر سفیر امید را با موفقیت انجام دادند و راه را برای نشاندن ماهواره در مدار زمین هموار ساختند.
این آزمایش با هدف صحه گذاری بر عملکرد ماهواره‌بر، سیستم های داده‌پردازی از راه دور، دستگاه مرکزی زمینی، ایستگاه زمینی تله متری فرمان از راه دور (تله کامند) و نیز تعیین موقعیت ماهواره صورت گرفت و توانست به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.
در این ‌آزمایش زیرساخت‌های ارتباطی گسترده زمینی به نحو کامل از این پرتاب پشتیبانی کردند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/5/27::: ساعت 11:57 عصر

کیهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/5/26::: ساعت 7:35 عصر

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که هفته قبل در جریان نقل قول رئیس جمهور از رهبر انقلاب در جریان رأی اعتماد به وزیر کشور در سرمقاله ای به شدت از این اقدام انتقاد کرده و حتی در ادعایی که پس از از سوی دفتر رهبری رد شد، از تحریف نظر رهبر انقلاب خبر داده بود، امروز در سرمقاله دیگری به کارگیری این رویه را از سوی هاشمی رفسنجانی مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش رجانیوز، شریعتمداری با اشاره به اطلاعیه هفته قبل دفتر رهبری، نقل قول اخیر هاشمی را مبنی بر اینکه "رهبر انقلاب در ابتدای فعالیت دولت نهم از ما خواستند مدتی با این دولت مدارا کنیم، ما هم در این سه ساله با قوه مجریه مدارا کردیم اما می توانیم بگوئیم این مدت تمام شده است."، خلاف روال و قانون و غیرقابل استناد خواند. وی همچنین از هاشمی پرسید مگر تاکنون با دولت مدارا کرده است که اکنون زمان آن تمام شده است. در این یادداشت آمده است:

مقام معظم رهبری در ابتدای فعالیت دولت نهم از ما خواستند مدتی با این دولت مدارا کنیم، ما هم در این سه ساله با قوه مجریه مدارا کردیم اما می توانیم بگوئیم این مدت تمام شده است.»

مطلب فوق بخشی از اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی، در مشهد مقدس بیان کرده اند.

درباره این بخش از اظهارات آقای رفسنجانی که دیروز در یک اقدام هماهنگ به تیتر اول روزنامه های مدعی اصلاحات تبدیل شده بود، اشاره به چند نکته ضروری به نظر می رسد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/5/25::: ساعت 12:59 صبح

View Full Size Image     View Full Size Image    View Full Size Image

هاشمی رفسنجانی که چندی بود شخصاً در فضای انتقادی تند علیه دولت ورود نمی کرد، در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد، این روند را به روال سابق تغییر داد و از زاویه ای که پیش از این نیز حداقل 3 بار در مجامع عمومی دولت را مورد انتقاد قرار داده بود، ادعا کرد خصوصی‌سازی انجام‌شده، با نظر مجمع مطابق نیست.

به گزارش رجانیوز، این اظهارات در حالی بیان می شود که برخی منابع نزدیک به وی احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را منتفی نمی دانند و مواردی مانند شکست سال 84 را مانعی جدی برای رقابت مجدد وی با احمدی نژاد تلقی نمی کنند.

بر این اساس، هاشمی آنچنانکه در سال 83 نیز عمل کرد تا دقیقه 90 حضور قطعی خود در انتخابات را مبهم خواهد گذاشت اما در این فاصله 10 ماهه بر حجم دیدارها و اظهارنظرهای انتقادآمیز درخصوص مسائل روزمره خواهد افزود.

برخی ناظران، افزایش دیدارهای اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اقشار گوناگون و بازدیدهایی مانند بازدید از تونل در حال احداث متروی تهران، پوشیدن لباس ایمنی کارگران در حال بازدید و انتشار عکس های این بازدید را جزء تاکتیک های تبلیغاتی این نامزد احتمالی قلمداد می کنند.

اگرچه برخی تحلیلگران سیاسی نیز احتمال کاندیداتوری مجدد هاشمی با توجه به جایگاه وی در مجلس خبرگان رهبری را بعید ارزیابی می کنند و در این زمینه به سن و سال این سیاستمدار نیز نیم نگاهی دارند.

با این حال، هاشمی در سخنان اخیر خود در مشهد در شرایطی وضعیت خصوصی سازی در دولت نهم را زیر سؤال برده و حتی ادعا کرد "رهبر انقلاب به ما دستور داده بودند که با دولت مدارا کنیم و در این 3 سال مدارا کردیم" که خصوصی سازی انجام شده در 5/2 سال اول این دولت معادل 15 سال قبل تر از آن بوده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور و سخنگوی دولت بارها با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در دولت های موسوم به سازندگی و اصلاحات این نحوه واگذاری ها را اختصاصی سازی نامیده بودند.

این در حالی است که در جریان واگذاری های اخیر مانند واگذاری سهام فولاد خوزستان و 5 درصد سهام شرکت ملی مخابرات ایران، این واگذاری ها به صورت شفاف در قالب بورس انجام شده است.

مجمع تشخیص مصلحت سال گذشته در شرایطی که بورس ایران در سال 86 تنها 7 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرده بود، در الحاقیه ای به بودجه 87 که با اعتراض اغلب نمایندگان اقتصاددان مجلس نیز مواجه شد و آنان تصویب این الحاقیه را خلاف قانون و آیین نامه می دانستند، دولت را مکلف به جذب حدود 40 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری ها کرد که این موضوع نیز مورد اعتراض نمایندگان واقع شد اما نهایتاً با مقاومت حدادعادل رئیس وقت مجلس تصویب شد.

بنابراین، حتی چنانچه اظهارات هاشمی ناشی از خیز تبلیغاتی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نباشد، می تواند نوعی فضاسازی برای متهم کردن دولت به عدم اجرای قانون برنامه بودجه سال 887 باشد.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 10:59 عصر

وزارت اطلاعات بدون توجه به تلاطم های سیاسی، مسیر مستقیم خود را ادامه دهد  دیدار وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات 

حضرت آیت ­الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را از بهترین و با وفاترین مجموعه های برآمده از انقلاب برشمردند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، با زحمات و تلاش های طاقت فرسا و در حقیقت با مجاهدت خاموش، در حال حفاظت از انقلاب، ارزش­های اسلامی و مردم در مقابل دشمنان است، و همه باید قدردان آن باشند.

ایشان با اشاره به اجر معنوی مجاهدت خاموش و بی ریای عناصر وزارت اطلاعات در پیشگاه خداوند متعال، افزودند: لازمه چنین مجاهدت خاموشی، مجاهدت با نفس، توجه به خدا و تقویت حس خویشتنداری و تقواست.  ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 10:7 عصر

قبل از پل شهیدان تقوی به تابلوی ابتدای راههای اداره راه شهرستان تفت بر می خوریم!!؟ از آنجا که خط مرزی  هر شهرستانی با این تابلوها مشخص می شود آیا معنای آن جز این است که از این تابلو به بعد وارد شهرستان تفت شده ایم؟ با این حساب آیا پارک کوهستان و شرکت سیمرغ و پادگان شهید بهشتی( باغ خان سابق) و جاده کمربندی یزد در حوزه شهرستان تفت قرار گرفته اند؟!! آیا اداره راه شهرستان یزد چنین برداشتی را از این تابلو دارد یا خیر؟   

 منبع

 

 



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/22::: ساعت 11:11 عصر

  گفتاری از آیت الله مصباح درباره مشروطیت
مراحل بررسی مشروطه به عنوان یک حادثه تاریخی

 اشاره: گفتار زیر مربوط به سخنرانی آیت الله مصباح یزدی است که در سال 82 در همایش 2 روزه ای که به مناسبت یکصدمین سالگرد نهضت مشروطیت ایران برگزار شد، است. وی در این سخنرانی با اشاره به ویژگی های یک روش صحیح تاریخی از مطلق انگاری و جزم گرایی روشی انتقاد می کند. بخش هایی از این گفتار به مناسبت ایام سالگرد صدور فرمان مشروطیت ارائه می شود:

 

اینجانب ابتدا از همه شرکت کنندگان در این سمینار بخصوص اساتید محترم دانشگاه و اساتید محترم حوزه و کسانی که با نوشتن مقاله و ارائه سخنرانی شرکت فعال داشتند، تشکر و قدردانی می نمایم. همچنین از این که این حقیر در محضر اساتید معظم و سایر حضار محترم، مطلب قابل عرضه ای ندارم، باید عذرخواهی کنم؛ از این رو به ارائه نگاهی کلی به مسأله مشروطیت و بیان نکاتی چند در این زمینه اکتفا می کنم.

 

مشروطیت به عنوان یک پدیده اجتماعی که در دوره ای از تاریخ کشور ما اتفاق افتاد، همانند سایر وقایع تاریخی مهم- باید در چند مرحله و از چند زاویه بررسی شود:

 ادامه مطلب

 



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/5/20::: ساعت 11:12 عصر

رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران؛

یک موی خبرنگار ایرانی را با غول‌های رسانه‌ای جهان عوض نمی‌کنیم

هم اندیشی:پنجشنبه شب رئیس جمهور به همراه معاون اجرایی خود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختمان مجلس قدیم آمد تا روز خبرنگار را با حدود 600 خبرنگاری که به عنوان نمایندگان جامعه رسانه ای کشور در این مکان گرد آمده بودند، تبریک بگوید و اظهارات برخی از آنان را نیز از نزدیک بشنود.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/5/19::: ساعت 10:21 عصر

نظر دفتر رهبر انقلاب درباره اظهارات احمدی نژاد و سرمقاله کیهان
نقل قول رئیس جمهور خلاف واقع نیست مضمون آن «عدم مخالفت» است

درپی چاپ یادداشت روز گذشته کیهان به قلم مدیر مسئول روزنامه تحت عنوان «نازنینی تو ولی...؟!» یک مقام آگاه و مسئول در دفتر رهبر معظم انقلاب توضیحی به دفتر روزنامه ارسال کرده است. متن کامل این توضیح که از طریق نمابر به دستمان رسیده است را در زیر می خوانید:
دیدارهای آقای رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدارهای کاملا خصوصی است و طبعاً مطالبی که در آن جلسات مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار می گیرد، تابع حکم مربوط به جلسات خصوصی است و هیچ کس نمی تواند ادعای نقل و یا تحریف مطالبی را داشته باشد که علی القاعده دسترسی به آنها جز در شرایط خاص، امکان پذیر نمی باشد و لذا این دفتر اعلام می کند که نقل قول جناب آقای رئیس جمهور از مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در رابطه با بعضی از اعضای پیشنهادی مربوط به کابینه، با توجه به مجموعه مذاکراتی که در این مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نیست و مضمون آنچه ایشان ذکر کرده اند، همان «عدم مخالفت» است.
از همه دوستان و سروران خصوصاً فعالان در عرصه افکار عمومی و مطبوعات تقاضامندیم از هرگونه نقل قول و استناد به رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از تأیید رسمی و مجوز روابط عمومی این دفتر، بطور جدی خودداری کنند.
1387.5.16



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/5/17::: ساعت 11:31 عصر

   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 109

بازدید دیروز: 77 کل بازدید :2486538

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<