سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

به جای رئیس جمهور ایران، فرناندز پاسخ کامرون را داد!

 قاسم روان‌بخش

سخنان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل به دلیل مطرح نشدن مطالب خوشایند مستکبران قابل تقدیر است اما یکی از نکات ضعف سخنرانی و به طور کلی سفر اخیر ایشان این بود که امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی مورد هجمه صریح قرار نگرفتند. مردم انقلابی ایران انتظار داشتند که در برابر توهین‌های بی شرمانه نخست وزیر انگلیس به نظام اسلامی و نماینده ملت ایران، در همان سطح و با همان زبان، پاسخی در خور داده شود ولی متاسفانه در حالی که رئیس جمهور خود در کانون خبر- نیویورک- حضور داشت، پاسخ نخست وزیر هتاک انگلیس به خانم افخم واگذار شد تا با زبان دیپلماتیک به اظهارات شنیع کامرون پاسخ دهد و آن را نامناسب بداند! بی تردید چنان‌چه کامرون در همان زمان و در همان مکان، از همتای ایرانی خود پاسخ مناسبی دریافت می‌کرد، کم‌تر کسی جرات می‌کرد برای بار دیگر این گونه اظهارات زشت را درباره ملت بزرگ ایران تکرار کند. خوشبختانه رئیس جمهور آرژانتین -خانم فرناندز- تا حدودی این نقص هیات ایرانی را جبران کرد و در اظهاراتی انقلابی، غرب به ویژه امریکا را به شدت مورد حمله قرار داد و آن‌ها را آّشکارا دروغ‌گو نامید. او هم از جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و هم از حزب‌ا... لبنان و رئیس جمهور سوریه؛ و هم غرب را در ائتلاف دروغین ضد داعش مورد تمسخر قرار داد. خانم فرناندز درباره تروریست خواندن بشار اسد گفت: «یک سال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می‌دانید. شما از مخالفانی که ما آن‌ها را انقلابیون می‌دانستیم حمایت می‌کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آن‌ها تروریست هستند و بیش تر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط‌گرایی به افراط‌گرایی هرچه بیش تر منتقل شده‌اند.»
رئیس جمهور آرژانتین در دفاع از حزب‌ا... لبنان تصریح کرد: «نام حزب‌ا... لبنان پیش از این در فهرست سازمان‌های تروریستی گنجانده شده بود و اکنون روشن شده است حزب‌ا... یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.» در مورد ایران هم گفت: «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی روی داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد.»
وی درباره حمله امریکا و اروپا به چند کشور اسلامی به بهانه انتقام از القاعده نیز گفت: «شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود (نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آن‌ها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می‌برند!»
رئیس جمهور آر‍ژانتین درباره غزه و حمله اسرائیل به این مردم مظلوم هم اظهار داشت: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه‌ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشک‌هایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشک‌هایی که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آن جا به بار نیاورد.»
فرناندز ائتلاف ضد داعش را نیز زیر سوال برد و گفت: «امروز این‌جا هستیم تا یک قطعنامه بین‌المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آن‌ها را می‌شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است!» پرتو سخن



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 93/7/16::: ساعت 2:7 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 20

بازدید دیروز: 6 کل بازدید :2485103

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<