سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانشمندان همنشین باش تا دانشت، افزون و ادبت، نیکو و جانت، پاک گردد . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

خاتمی: گفت وگوی تمدنها با زبان خدامحورانه پیش نمی رود!  (خبر ویژه)


سید محمد خاتمی اعلام کرد: گفت وگوی تمدنها با زبان خدامحورانه (تئولوژیک) پیش نمی رود!
به گزارش ایسنا، خاتمی که این اظهارات را در حضور یوفن هیپلر آلمانی بیان می نمود، ضمن اعلام این مطلب افزود: چه باید بکنیم که گفت وگوی ما در واقعیات خارجی موثر باشد؟ به نظر من انتخاب زبان گفت وگو مهم است و این زبان نمی تواند زبان خدامحورانه (تئولوژیک) باشد.


سید محمد خاتمی سپس با تاکید بر لزوم پذیرش نسبی بودن حقیقت در گفت وگوی تمدنها (!) فاصله گیری از زبان خدامحورانه را لازم دانست و افزود: در زبان خدامحورانه (تئولوژیک) هر طرفی همه حق را به جانب خود می دهد و برای اثبات آن با دیگری بحث می کند. زبان گفت وگو زبان خدامحوری (تئولوژیک) نیست!
بد نیست آقای خاتمی پاسخ دهند که اگر تمدن اسلامی بخواهد در عرصه گفت وگو از خدامحوری صرفنظر کند، دیگر چه چیزی برای عرضه در میدان گفت وگو برایش باقی خواهد ماند مگر آنکه با توصیه ایشان در خصوص پذیرش نسبیت حقیقت، بر اصول خود پافشاری نکرده و در نظام لیبرال دمکراسی غربی هضم شود!   منبع



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/5/17::: ساعت 11:29 عصر


دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه

حضرت آیت­الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه، روابط دو کشور را مستحکم و بسیار خوب خواندند و تأکید کردند: مرحوم حافظ اسد، پایه مستحکمی را برای روابط ایران و سوریه بنا گذاشت که با وجود تلاش های فراوان به منظور ایجاد خلل، این روابط خوب همچنان ادامه دارد.

ایشان خطاب به رئیس جمهور سوریه افزودند: شما هم همان روش مرحوم حافظ اسد را ادامه داده اید و روابط خوب کنونی دو کشور نتیجه ادامه این مسیر است.

رهبر انقلاب اسلامی جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سوریه را بسیار بهتر از گذشته ارزیابی و خاطرنشان کردند: سوریه و ایران در مسائل منطقه ای و بین المللی به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار امیدواری کردند: سفر رئیس جمهور سوریه به تهران و توافق های انجام شده، موجب گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه ها شود.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه روابط تهران و دمشق مستحکم و استراتژیک است گفت: بسیار خرسندم که این دیدار در شرایطی انجام می شود که ما از یک طرف شاهد موفقیت های بزرگ مقاومت اسلامی در لبنان و استحکام جایگاه حماس در فلسطین هستیم و از طرف دیگر دشمنان ما در موقعیت بسیار ضعیف تر از گذشته قرار دارند.

وی همچنین مذاکرات خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران را بسیار سودمند و مفید خواند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/5/13::: ساعت 11:51 عصر

ایستادگی هوشمندانه ایران؛ توپ ضرب‌الاجل در زمین غرب
*

هنوز مذاکرات 19 ژوئیه سولانا و نمایندگان کشورهای گروه 6 با سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایرانی تمام نشده بود که خبرگزاری های غربی پس از آنکه مطمئن شدند ایران نه تنها به تعلیق (suspension) بلکه به توقف (freeze) فعالیت های هسته ای خود نیز راضی نمی شود، خطی را برای القاء کارشکنی، عدم همکاری و عدم انعطاف طرف ایرانی در جریان مذاکرات و توافقات در پیش گرفتند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/5/13::: ساعت 6:54 صبح


"من نعش آن بزرگوار را بر سردار همچون پرچمی می‌دانم که
به علامت استیلای غربزدگی پس از دویست سال کشمکش
بر بام سرای این مملکت افراشته شد" (جلال آل احمد)
در مورد زندگینامه شیخ فضل الله مشاهده کنیدستاره ای بر دار

شهادت شیخ فضل‌الله نوری رهبر نهضت مشروطه

شهید شیخ فضل‌الله نوری از جمله روحانیونی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد؛ اما، پس از مشاهده

انحراف این نهضت بنای مخالفت با روشنفکران غرب‌زده گذاشت. او خواستار مشروطه مشروعه بود و مشروطه‌ای را که بنای آن بر‌پایه قوانین کشورهای غربی و الگوبرداری از تمدن و فرهنگ غربی بود را رد می‌کرد. او از نخستین عالمان اسلامی بود که به نقشه استعمار در جهت اسلام‌ز‌دایی و جایگزین کردن حکومت لائیک تحت پوشش مشروطه و قانون اساسی پی‌برد و سعی کرد تا اجازه ندهد ملی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی بنشیند و به نام آزادی و دموکراسی‌، بی‌بند و باری غربی در جامعه اسلامی حاکم شود.
پس از فتح تهران که مشروطه‌خواهان از هر سو به تهران هجوم آوردند و حکومت استبدادی محمدعلی شاه را سرنگون کردند، بواسطه انحرافات بسیاری که در میان ایشان وجود داشت و دست‌های خارجی که آنها را هدایت می‌کرد، منزل شیخ فضل‌الله نوری را که از رهبران اصلی مشروطیت و از نخستین قیام‌کنندگان برای ایجاد عدل و برچیدن بساط ظلم بود محاصره کردند.
یک نفر از سفارت روس وارد خانه شد و از ایشان خواست که به سفارت روسیه پناهنده شوند. اما شیخ بشدت مخالفت کرد بعد، آن شخص اظهار کرد که اگر حاضر نمی‌شوید بیایید لااقل پرچم را بالای در خانه نصب نمایید باز هم شیخ فضل‌الله جواب داد که «اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود» و فرمود: «آیا رواست که من پس از هفتاد سال که محاسنم را برای اسلام سفید کرده‌ام حالا بیایم بروم زیر بیرق کفر؟»‌
پس از آن شیخ همه اطرافیان را مرخص کرد تا به ایشان آسیبی نرسد. سرانجام شیخ فضل‌الله را دستگیر کرده و پس از سه روز محاکمه‌ای صوری تشکیل داده و یکی از منحرفان روحانی‌نما حکم اعدام ایشان را صادر کرد. در آستانه اعدام، یکی از رجال وقت با عجله برای او پیغام آورد که شما این مشروطه را امضا کنید و خود را از کشتن برهانید. ایشان در جواب گفت: « دیشب رسول خدا را در خواب دیدم فرمودند: فردا شب مهمان منی و من چنین امضایی نخواهم کرد». مرحوم جلال آل‌احمد در کتاب خدمت و خیانت روشن‌فکران می‌نویسد:
«من نعش آن بزرگوار را بر سردار همچون پرچمی می‌دانم که به علامت استیلای غرب‌زدگی پس از 200 سال کشمکش بر بام سرای این مملکت افراشته شد».



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/5/11::: ساعت 9:0 صبح

 زخم های انبوه سازان سیاسی بر دل توده های محروم

از آرمان «سپید» تا فراز شهسواری و فرود اویسی!

تبعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی عمل انبوه سازان برای دولت نهم

آقای استاندار! آقای دادستان! آقای فرماندار! آقای شهردار! معاونین سیاسی و عمرانی استانداری! مواظب حرکت های سیاسی انبوه سازان ساختمانی در یزد باشید و با نظارت بیشتر و بهتر،علاج واقعه را از قبل از وقوع بنمایید 

 

    

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/8::: ساعت 11:51 عصر

خانوارهای تا 3 نفره 12 لغایت 16 مرداد ماه
خانوارهای 4 نفره 17 لغایت 21 مرداد ماه
خانوارهای 5 نفره 22 لغایت 26 مرداد ماه
خانوارهای 6 نفره 27 لغایت 31 مرداد ماه
خانوارهای 7 نفره و بیشتر 1 لغایت 5 شهریور ماه
متأخرین 6 لغایت 10 شهریور ماه



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/5/8::: ساعت 11:25 عصر

رییس‌جمهور تاکید کرد: دولتمردان آمریکا با ادامه مسیر ‌50 ساله گذشته متضرر خواهند شد و اگر می‌خواهند با ملت ایران همکاری کنند، باید تهدید و اولتیماتوم را کنار بگذارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی شبکه ان.بی.سی آمریکا اظهار کرد: همه مردم و اندیشمندان جهان از شرایط امروز دنیا ناراحت و ناراضی هستند؛ چراکه وضعیت امروز جهان با جایگاه و شأن بشریت تطابقی ندارد و امروز سایه ترس، کینه‌ورزی، تبعیض و بی‌عدالتی بر جامعه بشری سنگینی می‌کند. طبیعی است در چنین شرایطی افرادی که دلسوز بشریت هستند و علاقه‌مند به زندگی سعادتمند و صلح و آسایش برای مردم دنیا می‌باشند، برای تغییر وضعیت موجود جهان تلاش کنند.

وی تغییر وضعیت موجود جهان را نیازمند شناخت ریشه‌های مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: نگاه مادی به جهان و انسان، دیدگاه یکجانبه‌گرایی و سلطه‌گری و دور شدن از تعلیمات انبیاء و ارزش‌های انسانی، ریشه به‌وجود آمدن وضعیت موجود جهان است. ادامه



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/5/7::: ساعت 11:54 عصر


خانواده محمد رضا پهلوی در کنار گور او در مسجد رفاعی قاهره

محمدرضا پهلوی در چهارم آبان ماه 1298 ش در تهران به دنیا آمد. پس از تاسیس سلسله پهلوی توسط رضاخان میرپنج، وی به عنوان ولیعهد انتخاب شد و این مقام را تا سال 1320 ش بر عهده داشت. با ورود متفقین به ایران و برکناری و تبعید رضاخان به آفریقای جنوبی، دولت‏های استکباری که محمدرضا را مهره‏ای آرام و مطیع دیدند، او را به سلطنت ایران نشاندند. از این پس، محمدرضا به عنوان پادشاه ایران، سلطنت خود را آغاز کرد. تا قبل از کودتای 28 مرداد 1332، نفوذ انگلستان در کشور بیشتر بود، ولی پس از کودتا، آمریکا به عنوان قدرت اصلی در مملکت، شاه را به هرطرف که منافع آن دولت طلب می‏کرد، می‏کشاند. با آغاز حرکت انقلاب اسلامی در خرداد 1342، شاه، با قساوتی تمام، مردم را به خاک و خون کشید و رهبر انقلاب اسلامی را در 13 آبان 1343 به تبعیدی ناخواسته فرستاد. پس از این تبعید، محمدرضا پهلوی یکه‏تاز میدان حکومت ایران شد و به دیکتاتوری خود محور بَدل گشت. در طول این سالیان، ساواک هرگونه مخالفتی را با شدت سرکوب می‏کرد و مستشاران آمریکایی در تمام ارکان کشور نفوذ کرده بودند. شاه برای تثبیت بیشتر مقام خود، در سال 1350 جشن‏های 2500 ساله شاهنشاهی ایران را برگزار نمود و عده زیادی از سلاطین و رؤسای جمهور و نمایندگان کشورها در آن شرکت کردند. هزینه این جشن‏ها در رسانه‏های غربی بازتاب بدی پیدا کرد و آنان ضمن نشان دادن فیلم‏های جشن، گوشه‏هایی از زندگانی رقت‏بار جنوب تهران را به نمایش گذاشتند. اقدامات اسلام ستیزانه محمدرضا پهلوی در سال‏های بعد شکل گسترده‏تری به خود گرفت و حتی تاریخ هجری شمسی را به تاریخ مجعول و موهوم شاهنشاهی بدل ساخت. در اواخر سال 1356، و پس از درج مقاله اهانت‏آمیز علیه امام خمینی، امواج توفنده انقلاب، بار دیگر پایه‏های پوسیده نظام شاهنشاهی را در بر گرفت. در این میان شاه سعی کرد با اقدامات عوام فریبانه، خشم مقدس ملت ایران را فرو نشاند. از این رو با برکناری نخست‏وزیر و دستگیری برخی از مهره‏های سرشناس پهلوی، درصدد بود تا تقصیر را بر گردن آنها بیندازد. وقتی این تلاش‏ها به جایی نرسید، محمدرضا خود در صفحه تلویزیون ظاهر شد و نطقی استرحام‏ آمیز ایراد نمود و خطاب به مردم گفت که صدای انقلاب شما را شنیدم. او همچنین از مراجع تقلید ملتمسانه درخواست کرد که مردم را هدایت نمایند و قول همه‏گونه آزادی داد. ولی نه دولت نظامی و نه نطق شاه، بازدارنده روند انقلاب نبود. در این حال محمدرضا شاه که برای خود چاره‏ای جز سرکوب و کشتار نمی‏دید، دست به ارتکاب جنایات متعددی زد. این کشتارها مانع از سقوط رژیم ستم‏شاهی نگردید و پس از فرار مفتضحانه او سرانجام در 22 بهمن 1357 ش، طومار سلطنت ننگین پهلوی و 2500 سال حکومت شاهنشاهی در هم پیچیده شد. شاه که چند هفته قبل از پیروزی انقلاب، ماندن در ایران را صلاح نمی‏دید، در 26 دی 1357، از کشور خارج شد و پس از ماه‏ها آوارگی، سرانجام در پنجم مردادماه 1359 ش در قاهره پایتخت مصر در میان غربت و بیماری و کوله‏باری از جنایت و وحشی‏گری به اسلاف خود پیوست.   منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/5/5::: ساعت 7:0 عصر


جنازه مومیایی رضاشاه

رضا، پسر عباسعلی ، معروف به «داداش بیگ» افسر قزاق از ایل پالانی ، در 24 اسفند ماه سال 1255 ه.ش. در قریه «آْلاشت» از توابع سواد کوه مازندران به دنیا آمد. چند روز پس از تولد رضا، داداش بیگ درگذشت و مادر ـ که از مهاجران گرجستان بود ـ به دنبال درگیری و اختلاف خانوادگی، به همراه نوزادش به تهران رفت و در خانه برادر خود ساکن شد. رضا دوران کودکی و نوجوانی خود را زیر نظر دایی‌اش ـ که خیاط قزاقخانه بود ـ سپری کرد و به توصیه و وساطت او ،‌در سن چهارده ، پانزده سالگی وارد بریگاد قزاق شد و به عنوان نظامی ساده، مشغول به کار گردید.
نخستین منصب رضا در قزاقخانه، سمت وکیل باشی «گروهان شصت تیر» بود که بعدها به فرماندهی آن رسید و به «رضا خان شصت تیر» شهرت یافت. او در این زمان، به رسم جاهل‌ها و بزن‌بهادرها ، با بستن گذرها، قمه‌کشی می‌کرد و به خودنمایی می‌پرداخت. توانایی و تنومندی جسمانی و سخت‌گیری و تحمل شدائد در انجام مأموریت‌های نظامی اندک اندک درنظر برخی صاحب منصبان و متنفذان ، او را از دیگران متمایز کرد. از جمله، عبدالحسین میرزا فرمانفرما ـ که زاشاهزادگان بنام و قدرتمند قاجاری بود‌ـ به او توجه تمام نشان داد و مسؤولیت اسلحه جدیدش ـ مسلسل ماکسیم ـ را به او سپرد. از این رو ، رضا خان در میان خانواده فرمانفرما، «رضا ماکسیمی» نیز نام گرفت. پس از این، رضا خان به مرور مراتب ترقی را طی کرد و در انجام مأموریت‌های مختلف، همچون سرکوب نهضت آزادی‌خواهانه میرزا کوچک خان در گیلان، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. زندگی رضا خان تا میانسالی در بی‌سواد یگذشت و حتی پس از آن که خواندن آموخت، در نوشتن کلمات و عبارات ، دچار اشتباهات فاحش می‌شد. رضا خان ترقی خود را مدیون حمایت صاحبان ثروت و قدرت، انضباط خشک نطامی و قساوت و بی‌رحمی خود بود؛ ‌اما از معلومات شایان و تفکر نظامی چندان بهره‌ای نداشت. با این همه ، به دلایل متعدد، مورد توجه انگلیسی‌ها قرار گرفت و سرانجام یک ژنرال بریتانیایی به نام «ادموند ایرونساید»   ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/5/4::: ساعت 7:0 عصر

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2

بازدید دیروز: 438 کل بازدید :2490306

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<