سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

«... به جای اینکه حقوق بگیران کم شوند هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود... ما باید مردم را در فعالیت ها مشارکت دهیم... ما کارهای غیر حکومتی را هم حکومتی می کنیم و تنها شعارش را می دهیم و قانونش را می نویسیم اما در میدان عمل بر عکس این قضیه صورت می گیرد... هنر ما بالفعل کردن امکاناتی (باید باشد) که کشورهای دیگر منتظر یک صدم آن هستند که با آن فقر را کم و ثروت را زیاد کنند اما ما تنها نظارت می کنیم و فرصت ها را از دست می دهیم... نباید طوری برخورد کنیم که بی انگیزگی در مدیران ایجاد شود... و در مقابل آدم های بی عرضه ای را که هیچ ابتکار و خلاقیتی را برای نظام ندارند و به مملکت ثروتی اضافه نکرده اند را جایگزین کنیم... اگر ما مکررا مدیر و وزیر عوض کنیم چیزی عوض نخواهد شد بلکه باید همت همین مدیر فعلی را زیاد کنیم... و ...»

 این ها تنها نمونه هایی از مشروح سخنان آیت الله هاشمی شاهرودی در همایش سالانه ی مدیران دیوان محاسبات کل کشور بود که که در روز چهار شنبه مورخ 24 مرداد ماه 86 توسط ایشان بیان گردید. شاید در نگاه اول نخستین چیزی که با خواندن این جملات به ذهن خواننده  متبادر می شود این باشد که اینها گوشه هایی از سخنان یکی از منتقدین و مخالفین سرسخت دولت است که صحبت های چندان جدیدی نیز نبوده و مسبوق به سابقه است ولی زمانی که خواننده به شخصیت گوینده ی این سخنان پی می برد، شاید تنها سوالی که ذهن او را مشغول کند این باشد که چرا آقای هاشمی شاهرودی در دوران هشت ساله ی اصلاحات هیچ گاه با این شدت و حدت عملکرد دولت را به چالش نکشید  و از آن انتقادی نکرد؟ بی شک در این مختصر نوشته مجالی برای آن وجود ندارد تا به تک تک و ریز انتقادات (بی سابقه) آقای هاشمی شاهرودی پاسخ داده شود ولی آنچه که از توان راقم سطور بر می آید مطرح کردن چند سوال مهم در برابر برخی از انتقادها و به خصوص نوع گفتار و بیان ایشان است.    ادامه مطلب

 عریضه ای خدمت قاضی القضات شیخنا شاهرودی



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 11:25 عصر

     پس از پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم، احمد توکلی به تعدادی از نمایندگان مجلس و نیز برخی از اصحاب رسانه گفت: در مجلس می‌مانم و به دولت کمک می‌کنم. او که مرکز پژوهش‌ها‌ی مجلس را خلوتی برای خود یافته بود اما خیالات دیگری را در ذهن می‌پروراند.
دکتر احمدی نژاد که به خیال رفیق و رقیب در چینش کابینه ی خود کمترین دخالت‌ها‌یی را نمی‏پذیرد، توصیه ی توکلی در مورد استفاده از فرشیدی و طهماسبی در کابینه نهم را به دلیل آنکه توکلی را عدالت خواه و صدیق گمان می‌برد، قبول کرد.
توکلی اما به مرور ثابت کرد، آنچه وی کمک به دولت نهم عنوان کرده بود را به گونه ای دیگر تغییر می‌کند و اهداف دیگری را از معرفی افراد به رئیس جمهور در تخلیه دارد.
پس از انتصاب طهماسبی به عنوان وزیر صنایع و معادن در دولت احمدی نژاد، دولتی که حساب ویژه ای را بر روی این وزارتخانه گشوده و بسیاری از طرح‌ها‌ و برنامه‌ها‌ی خود را برای بهبودی اوضاع نابسامان اقتصادی در مجرای این جزء از دولت به کار انداخته بود، تحرکات توکلی برای رسیدن به اهدافش آغاز گردید.
آن هنگام که رئیس مرکز پژوهش‌ها‌ی مجلس سیل دوستان، همراهان و هم محفلی‌ها‌یش را برای تصدی پست‌ها‌ی کلیدی وزارت صنایع و معادن به سوی طهماسبی گسیل می‌داشت. وی نیز بدون کم و کاست اطاعت امر می‌نمود، اندک اندک مشخص شد که منظور توکلی از " در مجلس می‌مانم و به دولت کمک می‌کنم " چیست؟    ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/5/25::: ساعت 11:10 عصر

  تمام نقاط اشغالی در تیررس موشکهای حزب الله

 دبیرکل حزب‌الله لبنان، آمریکا و اسراییل را دولت‌های تروریستی و گروه‌های مقاومت را گروه‌هایی شریف دانست که در منطقه از حقوق، آزادی، استقلال و کرامت ملت‌هایشان دفاع می‌کنند.

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سالروز پیروزی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی تلویزیونی در جمع با شکوه مردم لبنان در ورزشگاه الرایه در جنوب بیروت اظهار داشت: هنگامی که جنگ اسراییل علیه لبنان آغاز شد، آمریکا و اسراییل از همان ابتدای جنگ سعی داشتند مقاومت را در لبنان، جهان عرب و اسلام و کل دنیا به حاشیه بکشانند.

 وی افزود: هدف اصلی اسراییل و آمریکا از این جنگ ایجاد جدایی بین مقاومت، اعراب، مسلمانان و لبنانی‌ها بود.

 وی تصریح کرد: آمریکا و اسراییل برای تحقق این هدفشان به سخنرانی‌های سیاسی و رسانه‌هایی که در اختیار دارند متوسل شدند و تمام سعی‌شان را به کار بستند تا مقاومت را در رویارویی با این جنگ خشونت آمیز و شدید تنها بگذارند، اما تمامی طرح‌هایشان با شکست روبرو شد.

 نصرالله ادامه داد: آمریکا از سالها پیش تاکنون با وارد کردن اتهام تروریستی علیه مقاومت سعی می‌کند وجهه مقاومت را در جهان خدشه‌دار سازد اما این تلاش‌ها شاید کمی در جهان غرب تاثیر گذار باشد اما در جهان اسلام وعرب که همگی با روحیه مقاومت آشنا هستند تاثیری نخواهد گذاشت.   ادامه مطلب            



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/5/24::: ساعت 9:48 عصر

     در حالیکه مقام معظم رهبری بارها از شخصیت عزیز و عظیم القدر آیت الله مصباح یزدی تجلیل نمودند و درچند سال پیش در دوران اقتدار مدعیان اصلاحات، در قم به منزلشان رفتند و در سخنانشان در مناسبتهای مختلف از ایشان به عنوان پر کننده خلاء شخصیتهایی چون عللامه طباطبایی و شهید مطهری در این زمان و همچنین عقبه تئوریک نظام نام بردند، در این روزها این مرد الهی آماج حملات ناجوانمردانه از سوی منافقین قرار گرفته است. سایت یزد فردا که برای خوش خدمتی به اصلاح طلبهای امریکایی هر از چند گاهی عرض اندام می نماید این بار با انتخاب نوشته ای اهانت آمیز نسبت به علامه مصباح یزدی از سایت انتخاب که وابسته به مافیای ثروت و قدرت می باشد چهره واقعی خود را روشن تر می نماید. 



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/5/20::: ساعت 11:9 عصر

تونل عظیمی در سفارت انگلستان کشف شده است که از آن برای تردد زنان فاحشه و جاسوسان استفاده می‌شد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز یک مقام امنیتی نظامی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد در پی گودبرداری اخیر ساختمان فرش ایران در کوچه‌های مقابل سفارت انگلستان در خیابان فردوسی تهران کارگران به یک تونل عظیم برخورد کردند که این تونل به سفارت انگلستان منتهی شد.

این مقام امنیتی افزود: یک وبلاگ نویس که قبلا از کارکنان سفارت انگلیس بوده در وبلاگ شخصی خود نوشته است که سفارت انگلستان از این تونل برای تردد جاسوسان مرتبط با سفارت و زنان فاحشه استفاده می‌کند.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/5/16::: ساعت 11:57 عصر

     یک محقق و نویسنده در ارزیابی فضای شکل گرفته در خصوص انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری و فضاسازی رسانه ای که تحت عنوان "خیز طرفدران آیت الله مصباح برای کسب این جایگاه" مطرح شده است، گفت: افرادی که این شایعه سازی ها را می کنند بیشتر اصل جایگاه مجلس خبرگان رهبری را در نظر دارند.

 حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری در گفتگو بار جانیوز، افزود: جایگاه مجلس خبرگان رهبری و به خصوص ریاست این مجلس بیشتر یک جایگاه علمی، معنوی و سیاسی است و لذا فردی که مسئولیت ریاست مجلس خبرگان را بر عهده می گیرد باید شخصیتی باشد که هم دارای شهرت علمی در حوزه های علمیه بوده و هم از طرفی دیگر به لحاظ معنوی و اخلاقی مشهور و دارای جایگاه مناسب اخلاقی باشد. همچنین باید سوابق و توانایی های سیاسی موثر و خوبی هم داشته باشد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر افرادی در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند که شأنیت این جایگاه را دارا می باشند، اظهار داشت: جریان هایی که به شایعات مختلف در خصوص انتخاب رئیس این مجلس دامن می زنند به دنبال کسانی هستند که اگر چه وجهه سیاسی دارند و به عنوان یک شخصیت سیاسی مؤثر مطرح می باشند اما شخصیت و شأنیت والای معنوی را که لازمه ریاست مجلس خبرگان رهبری می باشد، ندارند.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه "البته این به معنای نداشتن معنویت نیست بلکه منظور برخورداری از شخصیت والای معنوی در حد جایگاه ریاست مجلس خبرگان است"، خاطرنشان ساخت: این جریانات از آنجا که می بینند 3 وجه معنوی، سیاسی و علمی، به صورت یکجا در آن شخصیتی که می خواهند برای ریاست مجلس خبرگان مطرح کنند وجود ندارد، شروع به دامن زدن به این مباحث کرده اند تا بحث را سیاسی کرده و از جایگاه خود خارج سازند و فرد مورد نظر خود را به عنوان کسی که توانایی بر عهده گرفتن ریاست خبرگان دارد، مطرح کنند.

 اشکوری تصریح کرد: به نوعی به راه انداختن این بحث برای کنار زدن افراد واجد صلاحیت است تا این افراد را در محاق قرار دهند و از طرفی این شخصیت های معنوی با دیدن فضای سیاسی موجود وارد انتخابات ریاست مجلس خبرگان نشوند.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/5/14::: ساعت 11:49 عصر

"به نظر می رسد که اعلام خبر فروش 20 میلیارد دلاری اسلحه توسط آمریکا به متحدان عرب این کشور به تلافی نقش قدرتمندانه ای که ایران در خاورمیانه بازی می کند، شبیه صفحاتی از کتاب راهنمای جنگ رولاند ریگان است: همزمان شدن ایجاد مانع برای ایران و وادار ساختن این کشور به خرید اسلحه به جای کمک به بازسازی اقتصاد ویران شده اش که کشور را به ورشکستگی نزدیک تر می کند."  ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/5/14::: ساعت 3:58 عصر

نقل می کنند در گذشته فردی برای گرفتن طلب ناچیزش به محکمه مراجعه می کند که به او گفته می شود باید دادخواست تنظیم نماید. او که فقط پنج تومان از متشاکی طلب داشت نزد صاحب فن در این زمینه رفت و پس از اینکه شکوائیه تنظیم شد نویسنده مبلغ ده تومان اجرت تقاضا نمود! شاکی گفت بابا من فقط پنج تومان طلب دارم شما ده تومان برای این نوشته از من می گیری؟! آن نویسنده ماهر پاسخ داد جوری نوشتم که اعدامش کنند!! اگر چه این نقل قول غلو آمیز به نظر می رسد اما هم اکنون نیز در حاشیه دستگاه قضایی افرادی را از کارمندان بازنشسته دادگستری می بینیم که در کنار پیاده روها نشسته و برای هر کسی که به آنها مراجعه نماید شکوائیه و غیره تنظیم می کنند که هر کدام قیمت خاص خودش را دارد. شاید ساده ترین آن نوشته زیر باشد که متن استشهادیه در عجز از گرفتن وکیل باشد. به نظر شما برای این چند خط نوشته که چندی قبل در کنار دادگستری یزد نوشته شد چه مبلغی دریافت شده است؟ نویسنده مبلغ 1500 تومان برای نوشتن این چند سطر دریافت نموده است. اگر مسئولین دستگاه قضایی فرمهای اینچنینی که متنی ثابت دارند را تهیه و در اختیار متقاضیان قرار دهند چه مشکلی را برای آنها ایجاد می کند؟ به امید دلسوزی بیشتر مسئولین قضایی



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/5/13::: ساعت 11:1 عصر

مهدی کروبی که چندی پیش از آیت الله جنتی به دلیل نقل خاطره خواب دیدن مادر یک راننده تاکسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نهم انتقاد کرده و در نامه ای تبلیغاتی افزوده بود مملکت را نمی شود با خواب انتخاب کرد، به تازگی مدعی شد سال قبل امام (ره) را در خواب دیده و وضع جوری بوده که انگار ایشان مسئولیتی به وی داده و دیگران به او تبریک می گفتند.

 به گزارش رجانیوز، کروبی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سؤال که "در مورد  خوابی که گفته می شود شما  در مورد آقای خاتمی و انتخاب شدن ایشان در دوم خرداد  نقل کرده بودید، چیزهایی شنیده ایم ؛ آیا صحت دارد؟"، با عقب نشینی از اظهارات قبلی خود، گفت: ببینید، من اصل این چیزها را انکار نکردم، من فقط گفتم نباید در نماز جمعه این حرفها را زد. رویای صادقه و خواب عرفا و خوابهای درست وجود دارد ولی با گفتن این چیزها در محافل عمومی و علنی مثل تریبون نماز جمعه،فقط عوام زدگی زیاد می شود. ضمن اینکه ممکن است اصل این مسائل هم لوث بشود.

 وی همچنین درباره آخرین خواب سیاسی که دیده است، مدعی شد: سال قبل امام(ره) را به خواب دیدم. دیدم در جماران هستیم و ایشان به من محبت می کنند ، جوری که  بقیه از این رفتار تعجب می کنند. وضع جوری بود که انگار ایشان به من مسئولیتی می دادند و اطرافیان به من تبریک می گفتند!

 گفتنی است کروبی همواره علت شکست در انتخابات ریاست جمهوری را خواب صبحگاهی خود در روز 28 خرداد دانسته است! وی همچنین در تبلیغات انتخاباتی برای ریاست جمهوری خاتمی در سال 76، در پاسخ به سؤالی درباره علت استعفای وی از وزارت ارشاد، به دیدن خوابی از سوی وی اشاره کرده بود. ماجرای "خواب" های کروبی رفته رفته به ضرب المثل سرورآوری تبدیل می شود.



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/5/11::: ساعت 7:0 عصر

غلامحسین الهام" وزیردادگستری گفت:عدم‌تمدید اجرای قانون مجازات اسلامی در مجلس شورای اسلامی مشکلاتی را در دادگاه‌ها ایجاد می‌کند و عوارض آن متوجه جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، الهام روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در پاسخ به سئوال به خبرنگار ایرنا ، تاکید کرد: ضروری است که هر چه سریعتر تکلیف قانون مجازات اسلامی روشن شود.

وزیر دادگستری درعین حال خاطرنشان کرد:دادگاه‌ها موظف‌هستند طبق قوانین مدون، احکام خود را صادر کنند و با این وضعیت در زمان حاضر برای صدور رای در دادگاه‌ها ابهام جدی وجود دارد.

الهام افزود: البته در موارد سکوت قانون قضات براساس احکام مسلم فقهی حکم می‌کنند اما ممکن است که در این حالت اختلاف سلیقه ایجاد شود. وزیر دادگستری همچنین‌تصریح کرد:قانون فعلی می‌تواند به عنوان یک مبنای ارشادی مورد توجه قضات قرار گیرد.

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 86/5/10::: ساعت 10:0 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 79

بازدید دیروز: 353 کل بازدید :2487581

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<